Janji lapangan terbang oleh K.J sudah jadi lapangan terbang mainan?

KJ lagi sesuai jadi model dari jadi Ahli Parlimen
Hari ini dekat Pekan Pedas Rembau Negeri Sembilan, berlangsungnya majlis penyampaian duit BR1M, dan yang datang menyampaikan sumbangan adalah Ahli Parlimen Rembau Khairi Jamaluddin, dan sudah pasti agenda yang dibawa adalah membangga-banggakan sumbangan yang kerajaan Barisan Nasional dah beri dan tak lupa juga cerita mengenai hospital Rembau yang bakal di bangunkan dan dijangkakan akan dibuka tendernya bulan depan walhal kalau dilihat pada tapak hospital telahpun disodok dan dipagar dengan zink besi. Ini juga menjadi kekeliruan kepada warga Rembau, sepaptutnya tapak projek itu dipagar leh kontraktor yang dilantik, tetapi dalam kes ini kontraktor belum dilantik, tapi pagar dah didirikan. siapa yang dirikan Wallahhualam, mungkin ada tangan-tangan ghaib atau ada yang bermurah hati untuk buat kerja amal kat situ, Apa yang tidak sedap didengar apabila Khairi Jamaluddin membangkitkan bahawa pembangkang sentiasa menuduh bahawa kerajaan tidak pernah menunaikan janji pilihanraya yang dijanjikan, dan buktinya tengok hari ini saya umumkan bahawa janji pilihanraya untuk membina hospital akan ditunaikan. Persoalannya sekarang ini janji pilihanraya PRU12, kenapa nak dekat PRU13 baru umum nak buat, bukankah ini janji PRU12? Maknanya janji tetap tidak ditunaikan.

"SAYA TIDAK PERNAH JANJIKAN LAPANGAN TERBANG, TAPI SAYA CUMA JANJIKAN LAPANGAN TERBANG MAINAN UNTUK KANAK-KANAK" ( LAPANGAN TERBANG MAINAN PUN SUSAH NAK BUAT, INIKAN LAPANGAN TERBANG YANG BETUL )

Di samping itu dalam ceramah Khairi Jamaluddin ada juga beliau sebutkan bahawa janji Umno untuk membina lapangan terbang di rembau telah diputar belitkan pembangkang, dimana beliau tidak pernah berjanji untuk membina lapangan terbang yang benar di Rembau, sebaliknya beliau hanya berjanji untuk membina lapangan terbang permainan untuk kanak-kanak, bukan lapangan terbang sebenar seperti yang dijaja pembagkang. Nampak tak anda semua isu penipuan yang dimainkan oleh Khairi Jamaluddin dan Umno, demi untuk kekal memerintah, mereka sanggup menipu rakyat dengan berbohong kepada rakyat. Kenapa saya kata berbohong? Anda bacalah keratan Akhbar dari utusan yang bertarikh 21 Februari 2008  ini. Jadi anda semua rakyat Rembau, anda fikirlah dan buat penilaian berdasarkan fakta, dan jangan mudah terpedaya dengan janji mereka-mereka yang kemaruk untuk berkuasa, walaupun sudah terang lagi bersuluh mereka telah menipu Rakyat Rembau. Jangan kerana wang RM500 ringgit anda angkat pemimpin yang zalim dan pembohong memimpin kita semua. Allahhuakhbar.

Antara janji-janji Khairi Jamaluddin pada PRU12 yang lalu.

1. Hospital Rembau -yg ada cuma batu asas
2. Masjid Pedas - hanya siap baru ini dgn sumbangan korporat
3. Lapangan Terbang di Kota-dah tak mengaku pernah sebut pasal lapangan terbang pula dah
4. Universiti (UITM) Rembau dengar nak buat luar rembau pulak dah...
5. Pelajar di rembau akan dpt tuisyen percuma (pusat tuisyen emas) sampai ke sudah tak ada..

0 comments:

Post a Comment

Sokong Page

Kolum Harakahdaly

Sokong Page

Aduan Rakyat 1

Sokong Page

Aduan rakyat 2