10 PERKARA KENAPA KITA PERLU DAN WAJIB MENOLAK UMNO.

10 PERKARA KENAPA KITA PERLU DAN WAJIB MENOLAK UMNO.  

1) MENOLAK HUKUM ALLAH ~ Pemimpin -pemimpin UMNO telah diketahui umum sebagai paling banyak mengeluarkan kenyataan menghina Rasul dan juga hukum2 Allah,selama 54 tahun memerintah,tidak pernah sekalipun cube mengusulkan di parlimen tentang melaksanakan hukum2 Allah... 54 tahun..sekali pun tak pernah... 

2) MENGHALANG PERKEMBANGAN AGAMA ~ dengan menyekat bantuan kepada Sekolah Agama Rakyat suatu ketika dahulu.. 

3) PENGKHIANAT MELAYU ~UMNO telah menyebabkan hilangnyer 1.3 juta tanah rezab melayu hasil dari pemimpin2 yang tidak menjalankan amanah orang-orang melayu.. 

4) DERHAKA KEPADA RAJA-RAJA MELAYU ~ UMNO Menghapuskan kuasa raja-raja Melayu dan Derhaka kepada raja-raja melayu apabila mengusulkan dan meluluskan di parlimen dalam menarik kuasa2 raja-raja melayu pada tahun 1993..

5) RASUAH ~ UMNO dan rasuah sudah tidak dapat dipisahkan lagi... jika dipisahkan maka pincang lah UMNO,ini adalah satu elemen yang sangat penting dalam UMNO dan juga elemen yang sangat menggusarkan rakyat,kerana pemimpin yang rasuah akan membantutkan apa-apa sahaja pembangunan... 

 6 ) 52 BILION SAHAM BUMIPUTERA HILANG ~ dari 54 bilion yang diperuntukkan,hanya 2 bilion sahaja yang tinggal kini.. (UMNO tidak amanah.. dan tidak pernah bercita-cita memajukan melayu..) 

 7) MEMISKINKAN MELAYU ~ pendapatan isi rumah orang melayu telah jatuh ke tangga ketiga,semakin lama semakin jatuh... (kata pejuangkan taraf ekonomi melayu..?) 

8) JUDI ~ pemimpin UMNO tidak mengendahkan hukum Islam apabila terlalu banyak pusat perjudian diluluskan semasa 54 pemerintahan UMNO ini.. 

9) MAKSIAT ~ berleluasa di bawah pemerintahan UMNO dengan bercambahnya tempat-tempat maksiat di seluruh negara seperti cendawan tumbuh selepas hujan... memandangkan pemimpin UMNO ramai yang suka maksiat ini,maka tiadalah pengawalan yang konsisten terhadap pusat2 maksiat ini... gejala seks bebas dan pembuangan bayi semakin kritikal dan seolah2 tiada jalan kesudahannyer... bukti umno gagal.. 

10)MENGAMALKAN KRONISME ~ sentiasa mengenyangkan kroni-kroni dengan duit rakyat... jika anda salah seorang kroni,maka kenyanglah anda.

"SAMA-SAMA KITA BOIKOT UMNO.... JOM TINGGAL UMNO PRU13."

1 comments:

  • Anak Kota says:
    23 December 2012 at 20:21

    pandai gak puak2 ko buat fitnah..ni idea datok husam gak ker?..kesian la tgk korang..asyik makan dedak tak berkembang langsung otak nyer..ngeh ngeh

Post a Comment

Sokong Page

Kolum Harakahdaly

Sokong Page

Aduan Rakyat 1

Sokong Page

Aduan rakyat 2